Navigation Menu+

Bagażnik rowerowy na hak – no bo gdzie zmieścić rower w Suzuce ?

Przewożenie roweru w Suzuce ? Wolne żarty… Nawet w Grand Vitarze czy długiej Vitarze nie jest to proste.  A może na długim Samuraiu ? No tak, nie ma twardego dachu, na którym można by zamontować klasyczny oparty o relingi bagażnik dachowy…

Pozostaje zatem… bagażnik montowany na haku holowniczym.

Na szczęście rozwiązanie takie jest dość popularne wśród producentów tego typu akcesoriów.

Bagażnik na hak holowniczy może mieć dwie postaci:

1.

Bardzo popularna w osobówkach platforma, sprawdzi się także w terenówce podczas jazdy turystycznej i wyprawowej.

Bagażnik montowany bezpośrednio do haka, posiada stabilną platformę do przewozu od dwóch nawet do 4 czy 5 rowerów. Rower mocowany jest do platformy, nie do auta, dzięki temu pracuje tylko bagażnik i hak a nie całość nadwozia. Jeśli nasz hak jest prawidłowo zamocowany do ramy czy do podłużnic auta, praktycznie nie ma możliwości aby cokolwiek złego stało się z Twoim rowerem czy samym bagażnikiem i jego mocowaniem.

Bagażnik taki ma dwa bardzo ważne plusy.

Po pierwsze, zazwyczaj wyposażony jest w dodatkowe oświetlenie, dzięki temu rowery wystające dość znacznie do tyłu nie są nieoznakowaną naroślą na tyłach auta, ale jego jednolitą częścią najczęściej wyposażoną też w miejsce na tablicę rejestracyjną, co zgodnie z polskim prawem powinno być niezbędne.

To bardzo ważne, bo zgodnie z art. 60 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. „Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) zabrania się zakrywania świateł oraz urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych wymaganych tablic albo znaków, które powinny być widoczne.” Warto zatem zadbać o posiadanie trzeciej tablicy, która na stałe zamontowana do bagażnika będzie zgodna z prawem ale także z umożliwi nam błyskawiczny zgodny z prawem montaż bagażnika.

Taka konstrukcja posiada też często możliwość niezależnego otwierania, co pomaga w korzystaniu z bagażnika w naszym aucie. trudno sonie wyobrazić co byłoby, gdyby producent nie dał nam tej możliwości – oznaczałoby to po prostu za każdym razem zdjęcie naszych rowerów z bagażnika aby dostać się do przestrzeni bagażowej naszego auta… Koszmar…

Taki sposób przewożenia rowerów posiada jednak jeden minus, nie wiąże się on z samym przewozem lecz z przechowywaniem bagażnika w czasie gdy go nie potrzebujemy. Niestety, do dość duży kawałek stali/aluminium, który gdzieś trzeba trzymać….

Dlatego pojawiło się inne rozwiązanie:

Pozornie, wygląda podobnie. Bagażnik również mocowany jest bezpośrednio do haka z tą jednak różnicą, że jest bardzo lekką i minimalistyczną konstrukcją.

To bardzo prosty stelaż, do którego za pomocą zacisków do ramy i dodatkowych taśm, mocujemy nawet 4 rowery. A wszystko to przy bardzo niewielkiej wadze całego „systemu” i co dodatkowo ważne przy naszych małych autach, po złożeniu bagażnik taki wozić możemy w bagażniku naszego auta – szok !

Takie rozwiązanie ma oczywiste minusy wynikające ze swej konstrukcji. To brak świateł oraz miejsca na tablicę rejestracyjną.

Niestety, coś za coś. Albo minimalistycznie albo all inclusive…

I to właśnie powinno pomóc Wam w podjęciu decyzji jak przewozić rower na bagażniku mocowanym do haka w samochodzie. Albo będzie „na wypasie: albo minimalistycznie.

Wybór pozostawiamy Wam.

foto: dadelo.pl & isi-carriers.com & ready2go.pl

468 ad

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress