„Pojazd, który poradzi sobie na trudnych drogach i dotrze do miejsc, do których samochody nie mogły dotrzeć w przeszłości”

To hasło doprowadziło Suzuki w 1970 roku do stworzenia pierwszego modelu z napędem na cztery koła.

Dziś część trzecia o latach 90 XX wieku:

 

1991 – Rozszerzenie oferty Vitara o model 5-drzwiowy z długim rozstawem osi

Vitara 5-drzwiowa – oferta modelu Vitara została rozszerzona o 5-drzwiową wersję z dłuższym rozstawem osi, napędzaną silnikiem 1.6-litra.

Szerokość pozostała bez zmian, ale rozstaw osi zwiększył się do 2480 mm, a całkowita długość pojazdu wzrosła do 4030 mm. W tym czasie niektóre modele zaczęły być wyposażone w wtrysk paliwa, co umożliwiło uzyskanie mocy 80 KM, a także katalizator, który zmniejszał emisję spalin. Sprawność modelu 5-drzwiowego została poprawiona dzięki wprowadzeniu silnika z 16 zaworami i wielopunktowym wtryskiem paliwa, co dało 95 KM.

Większa przestronność wnętrza, większa pojemność bagażnika oraz możliwość wyboru wersji z automatyczną skrzynią biegów przyciągnęły nowych klientów do stosunkowo niedużej Vitary.

1995 – Pierwszy dwulitrowy silnik V6 wprowadza nową jakość do „długiej” Vitary

Pierwszy silnik V6 o pojemności 2.0 litra w Suzuki 4×4 wprowadzony został do modelu 5-cio drzwiowej Vitary.

Silnik o mocy 134 KM pracował płynnie, dzięki 24 zaworom i czterem wałkom rozrządu, co uczyniło ten model najmocniejszym w historii Vitary. Aby dopasować wygląd nadwozia do nowego silnika, pojazd został odświeżony o stylowe, niższe błotniki i poszerzone nadkola, które pomieściły opcjonalne szersze felgi aluminiowe. Wnętrze zostało zmodernizowane, oferując wyższy standard wyposażenia, takie jak dwie poduszki powietrzne, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację czy centralny zamek.

1997 – Pełna gama Vitara

Vitara 2.0 TDi – w 1996 roku Suzuki wprowadziło silnik turbo-diesel, a rok później zaprezentowało wersję z intercoolerem.

Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra zapewniał doskonałą elastyczność zarówno w terenie, jak i na drodze, a przy tym charakteryzował się oszczędnym zużyciem paliwa. Zastosowanie intercoolera zwiększyło moc o 23% i moment obrotowy o 29%. Krótkie i długie wersje rozstawu osi, silniki 1.6-litra, 2.0-litra, wersje benzynowe, diesla czy skrzynie manualne i automatyczne – gama Vitara została w pełni uzupełniona.

1998 – Grand Vitara

Grand Vitara – z perspektywy technicznej, stylistycznej i jakościowej, Grand Vitara zdecydowanie posunęła markę Suzuki naprzód w sektorze motoryzacji i  stylu życia i była kontynuacją filozofii firmy, która kładła nacisk na unikalność oraz innowacyjność rynkową.

Elegancka linia nadwozia, solidna pełna rama oraz potężne silniki 2.5-litrowe V6 i 2.0-litrowe czterocylindrowe sprawiły, że Grand Vitara mogła zaspokoić potrzeby aktywnego stylu życia użytkowników. Wnętrze było funkcjonalne i komfortowe, zaprojektowane z myślą o elastyczności i wygodzie, aby skutecznie pomieścić pięciu pasażerów i ich bagaże. Nowa Grand Vitara umożliwiła szerszym kręgom klientów rozszerzenie swoich horyzontów i odkrywanie nowych możliwości podróży, zarówno w mieście, jak i w terenie. To prawdziwy pojazd 4×4, który pozwala każdemu poczuć prawdziwą wolność na drodze.

1998 – Jimny

Po ewolucji od LJ przez Samuraia, linia kompaktowych pojazdów 4×4 Suzuki zyskała zupełnie nowy model w 1998 roku – to od podstaw zaprojektowany nowy Suzuki Jimny.

Kompleksowa projekt nadwozia i ramy to początek nowej ery kompaktowych samochodów 4×4.

Już nie jak Samuraiach resory ale sprężyny śrubowe z przodu i z tyłu pozwoliły na dłuższy skok zawieszenia, co poprawiło Zdolności terenowe ale i wygode użytkowania terenówki. Nowy Jimny to szereg innowacji dostosowanych do świadomych już użytkowników małych terenówek. Dwie wersje nadwozia – cabrio i blaszanka, skrzynie auomatyczne i manualne, docelowo silniki benzynowe i diesla ala także ABS, wspomaganie kierownicy, poduszki powietrzne i inne niezbędne na przełomie wieków wyposażenie.

KCz.